Kontakt & inloggningsuppgifter
Som kund är du ansvarig att kontrollera dina kontaktuppgifter. Vid byte av t.ex. adress, telefonnummer eller e-postadress, skall du utan fördröjning uppdatera dina uppgifter. Kund är ansvarig att inloggningsuppgifter förvaras på ett säkert sätt. Lösenord skall vara minst 8 tecken, minst en stor bokstav, minst 1 siffra och minst 1 symbol. Kund skall omgående ändra sina inloggningsuppgifter vid misstankar om att någon obehörig har fått tillgång till dessa. Kontakta vår kundtjänst vid behov av assistans.
Priser och betalning
Varje vara anges med pris exklusive moms. Priserna som anges är i SEK. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms och frakt i SEK. En administrationsavgift på 25 kr (SEK) ex. moms tillkommer vid pappersfaktura. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Samtliga priser på möbler gäller svart klädsel. Pristillägg vid annat färgval.
Observera att till dess att de beställda produkterna är erlagda med full betalning så äger Hairstuff Sweden AB alla varor.
--------
SveaWebPay Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Hairstuff Sweden AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa Svea Ekonomi på 08-51493113 för närmare information.
Företagsfaktura
Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura ("företagsfaktura").
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank"). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
----------------------
Faktureras du via Hairstuff direkt, tex om du ej uppfyller du kraven från Svea Ekonomi är betalningsvillkoren annat. Vi gör en bedömning, som kan vara från 10 dagar till 30 dagars fakturavillkor.
- Administrationsavgift tillkommer, 25kr (SEK) vid pappersfaktura.
Kampanjer/erbjudanden går ej att kombinera med andra erbjudanden.
Kortbetalningar accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt.
Lagd Order/Beställningar
- Beställningar behandlas snarast möjligast. Beställningar innan kl 13 skickas samma dag. Leveranstid 2-4 arbetsdagar.
- Beställningar innehållande artiklar som ej finns i lager vid beställningstillfälle, skickas utan dessa artiklar. Kund lägger ny order vid senare tillfälle. Restordrar skapas i största möjliga mån, utifrån leveransförutsättnigar. Vilka av dessa två alternativ som blir på din order meddelas på din följesedel.
- Beställningar innehållande möbler och andra inredningsartiklar, maskiner, saxar och diverse andra beställningsvaror får ej avbeställas eller returneras.
- Frakt tillkommer för beställningar som understiger f.n. 1500kr (SEK) exkl. moms
Reklamationer
Det är köparens/mottagarens skyldighet att undersöka produktens skick och att rätt produkt har levererats!
- Felaktig, saknad eller skadad produkt skall reklameras till Hairstuff Sweden AB inom 48 timmar från det att leveransen har mottagits. Därefter gäller det inga retur/reklamationer. Vid speciella fall kan Hairstuff Sweden AB ombesörja retur/reklamation, kontakta alltid vår kundtjänst vid eventuella tveksamheter.
Telefon: 0660-431100 mail: info@hairstuff.se - Leverans av möbler/inventarier gäller s.k. DOA (Dead On Arrival) och skall reklameras inom 72 timmar från mottagen leverans. Därefter hanteras skador, brister, m.fl. enligt garantivillkoren från respektive tillverkare.
- Garanti på Wellas elprodukter registreras på https://www.spanrep.se/
Reklamationer
För att kunna returerna varor måste du som kund begära ett returnummer innan du skickar varorna.
Inredning och elektronik samt arbetsverktyg får reklameras inom 48 timmar från mottagandet.
Fel levererade eller skadade varor skall reklameras snarast. Dock inom 2 arbetsdagar från mottagandet av varorna.
Vid reklamation ska produkten sparas i det skick den mottogs i, får ej slängas tills ärendet är avslutat eller annat besked ges.
För returbegäran kontakta kundtjänst info@hairstuff.se
Produkten som returneras skall då levereras till oss senast 5 arbetsdagar från vårt returgodkännande, förutsatt att produkten inte använts och att den samt original förpackning returneras i originalskick. Om den returnerade produkten och-/eller original förpackningen inte är i nyskick, debiteras köparen enligt gällande prislista.
OBS! Skickas som paket direkt till Hairstuff Sweden AB , Ulvövägen 7, 893 40 Köpmanholmen. Rek.brev, eller paket till ombud mottages ej.
Retur
Öppetköp & ångerrätt gäller ej
Vid särskilda fall eller överenskommelse gäller ångerrätt det måste dock vara avtalat med kundtjänst info@hairstuff.se inför beställningen
Köparen ansvarar då för returneringskostnaderna
Köparen ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.
Inredning/Möbler
Då all inredning/möbler betraktas som specialsortiment som oftast beställs efter kundorder så gäller ingen ångerrätt eller öppet köp.
Det åligger kundens ansvar att ta reda på information om mått så som höjd och längd innan beställning, samt att sedan kontrollera mot orderbekräftelse.
Det mesta av denna information finns på vår hemsida vid respektive artikel.
Inbärning: Transporter gäller till kundens dörr. Önskas inbärning bokas detta separat, innan leverans från vårt lager.
Frakt tillkommer på all inredning.
Allmänt vid installationer av inredning, bl.a. Schamponering,
Samtliga installationer skall fackmannamässigt utföras av behörig personal. Garanti gäller ej vid t.ex. vattenläckage som uppkommer genom dålig tätning, felanslutning, m.m. eller vid felaktiga el installationer.
Utförsäljning
På utförsäljningsartiklar gäller ej returrätt eller garanti. Då dessa artiklar är kraftigt prisreducerade kan det förekomma att förpackning saknas/skadad förpackning/olika utseende på förpackningar.
Garantier och service
Alla Elprodukter och frisörinredning som säljs hos oss kommer med ett års garanti, gäller vid fabrikationsfel. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Garantin gäller inte heller vid handhavande fel eller vårdslös användning. Om du till exempel tappar produkten i golvet eller på annat sätt ågör produkten skada gäller ej garantin. Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.
Postadress:
Genesåsvägen 12
892 31 DOMSJÖ
Leveranser
Alla ordrar över 1500kr (SEK) exkl moms levereras fraktfritt.
Vid ändring av leveranssätt, från företagspaket till ombud tillkommer en avgift på 300kr exkl moms (SEK)
Önskas avisering innan leverans tillkommer en avgift på 150kr exkl moms (SEK).
Vid företagspaket måste du som kund vara tydlig med dina öppettider till oss. Avgift kan tillkomma (150kr) om vår distubitör försökt leverera och kund ej varit på plats. Även tydlig skylt på företagsnamnet måste finnas och även i dina uppgifter till oss.
Beställningar med ej angivet företagsnamn eller adress till lägenhet kommer att ändras till ombud. Kan ej skickas med företagspaket.
Ej uthämtade paket hos ombud returneras till oss. För alla paket som inte löses ut hos ombud eller inte kunnat levereras debiteras kostnader för returfrakt (fn. 99kr) samt administrationsavgift (fn.195kr). Totalt 294kr exkl moms, för närvarande.
Vid omskick tillkommer en fraktavgift. (fn 99kr) exkl moms.
Observera att vid inköp av inredning/möbler tillkommer frakt, 500kr - 1500kr beroende på vikt per möbel.
Alla varor är försäkrade om Hairstuffs fraktavtal används vid leveransen. Vi står för risken för varorna ända fram till din leveransadress. Om olyckan är framme måste du notera transportskadan direkt på fraktsedeln samt kontakta oss inom sju dagar.
Beställningar som läggs före kl 11:00 skickas vanligtvis samma dag från vårt lager.
Undantag kan förekomma.
Frakter
- Frakt tillkommer för beställningar som understiger f.n. 1500kr (SEK) exkl. moms
-
Inredning/möbler tillkommer frakt, 500kr - 1500kr beroende på vikt per möbel.
-
Pallfrakt/Flerkollitillägg tillkommer (om man beställt den volymen av produkter).
Premier
För att få vald premie måste samtliga beställda varor finnas i lager.