Frågor & svar
Betalning
Om det har gått ett par dagar utan att du fått din e-postfaktura så kan den antingen ha hamnat i din e-postklients skräppost-mapp.
Skulle inte fakturan ligga där kan du alltid logga in på Mina Sidor (Svea). Där kan du se alla dina fakturor och kan även ladda ner/spara.
Logga in på Mina Sidor vid behov av fakturakopia.
På Mina Sidor kan Ni även se historik på Era samtliga fakturor hos Hairstuff. Klicka på fliken Historik.
Leveranser
Du spårar enklast ditt paket genom att logga in på ditt konto. Under mina sidor kan du enkelt klicka upp den order som du eftersöker och se vart paketet befinner sig.
Övrigt
Hej kära kunder.
Med anledning av de senaste dagarnas debatt om avsaknaden av korrekt produktmärkning på svenska vill vi uppmärksamma er på hur vi agerar.
Vi vill tydliggöra att vi bara jobbar med huvudleverantörer av respektive märke.
I samråd med de leverantörer vars produkter saknar korrekt märkning kommer vi ta fram tillfälliga godkända etiketter. Detta tills huvudleverantörerna hunnit trycka egna.
Dessa kommer finnas på produkter som går ut från vårat lager.
Till er som redan har produkter som inte uppfyller kraven i hyllan;
- Maila vår kundtjänst info@hairstuff.se
- Skriv “Produktmärkning”} i ämnesraden
- Ange till vilken produkt ni behöver märkning till samt antal
Viktigt att veta är att vi jobbar efter läkemedelverkets anvisningar, de är följande;
1. Användningsområde på svenska. Tex; hårvax, schampo, balsam, inpackning
2. Om särsklida försiktighetsåtgärder krävs, så ska det anges.
3. Om hållbarhetsdatumet är mindre än 30 månader så ska bäst före-datum anges.
4. Vid högre hållbarhet än 30 månader ska öppen burk-symbol finnas med.
5. Innehållsförteckning (INCI)
6. Ursprungsland
7. Namn och adress till juridisk person inom EU, eller kontaktuppgifter till importör.
8. Mängduppgift tex 100ml
9. Batchnummer
De produkter i vårt sortiment som saknar korrekt märkning, dvs endast angett vissa delar av läkemedelverkets rekommendationer för märkning på svenska. Där kommer vi trycka upp den saknade informationen, så att listan ovan blir komplett.
Vi vill även passa på att tacka för all respons och frågor som dykt upp i samband med detta och vill försäkra er om att vi gör vårat absolut yttersta för att kunna leverera all den support ni behöver.
https://lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Kosmetika-och-hygienprodukter/Markning/
Kundtjänst
0660 - 43 11 00
Har du några frågor eller andra funderingar kring vår verksamhet eller våra produkter får du gärna kontakta oss.
Nedan hittar du svar på hur du handlar, leveranstider och köpvillkor. Du får givetvis även kontakta oss så hjälper dig eller besvarar din fråga så snart vi kan (senast inom 48 timmar om du skickar e-post). Saknar du någon produkt som du tycker att vi skall ta in i vårt sortiment är du mer än välkommen att höra av dig till oss!